Privacy statement

Privacy statement

GGz Centraal is ervan overtuigd dat de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van bezoekers van de werkenbij website van GGz Centraal en van sollicitanten van essentieel belang is. Persoonlijke gegevens worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd.

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie.

Hieronder kun je lezen hoe GGz Centraal omgaat met sollicitatiegegevens en de bescherming van jouw privacy.

Wat zijn persoonsgegevens?

Een persoonsgegeven is informatie die herleidbaar is tot een persoon. Voorbeeld van een persoonsgegeven is een naam of een huisadres, maar ook e-mailadressen kunnen persoonsgegevens zijn.

Welke gegevens verwerkt GGz Centraal van sollicitanten?

Afhankelijk van de diensten en functionaliteiten die je gebruikt, kunnen wij de volgende persoonsgegevens verwerken:

  • Naam, voornamen, voorletters, geslacht, geboortedatum, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en soortgelijke voor communicatie benodigde gegevens, zoals e-mailadres.
  • Gegevens over door jou gevolgde en nog te volgen opleidingen, cursussen en stages.
  • Gegevens over de functie waarnaar je solliciteert.
  • Gegevens betreffende de aard en inhoud van jouw huidige/laatste baan en eventuele gegevens over de (toekomstige) beëindiging daarvan.
  • Gegevens over de aard en inhoud van de vorige banen die je hebt gehad en over de (toekomstige) beëindiging daarvan.
  • Andere door jou (via je cv) verstrekte of bekende gegevens met het oog op het vervullen van de functie.
  • Door jou verstrekte foto’s.
  • Andere gegevens die nodig zijn voor de uitvoering of toepassing van een wet.
  • VOG na arbeidsvoorwaardengesprek.
  • Referentieverklaring van voorgaande werkgever.
  • Controlegegevens (BIG en AGB) en diploma(‘s) bij arbeidsvoorwaardengesprek.

Voor welke doeleinden worden sollicitatiegegevens verwerkt?

Wij verwerken bovenstaande gegevens voor een of meer van de volgende doeleinden:

  • De beoordeling van jouw geschiktheid voor een functie die beschikbaar is of kan komen.
  • De interne controle en de bedrijfsbeveiliging.
  • Het opstellen van een arbeidsovereenkomst.
  • De uitvoering of toepassing van een wet.

GGz Centraal zorgt voor passende beveiliging van de persoonsgegevens die wij in beheer hebben, in lijn met de daarvoor geldende wettelijke eisen en richtlijnen.

Hoe lang worden je sollicitatiegegevens bewaard?

De wettelijke bewaartermijn van sollicitatiegegevens is vier weken. De bewaartermijn start op het moment dat de sollicitatieprocedure is afgerond. Indien wij sollicitatiegegevens langer willen bewaren - maximaal 1 jaar na afronding sollicitatieprocedure - dan zullen wij daarvoor uitdrukkelijk toestemming vragen: je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Indien je in dienst komt bij GGz Centraal, worden de benodigde gegevens tevens gebruikt om een arbeidsovereenkomst op te kunnen stellen. Er zal aan jou dan ook een privacyverklaring voor medewerkers beschikbaar worden gesteld.

Hoe beveiligen we sollicitatiegegevens?

De beveiliging van sollicitatiegegevens is geregeld door een combinatie van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Daardoor ontstaat een passend beschermingsniveau. Wij stellen dit periodiek bij indien nodig.

Wat zijn je rechten met betrekking tot sollicitatiegegevens?

Je hebt de volgende rechten met betrekking tot je sollicitatiegegevens:

  • Inzage in/overzicht van de gegevens die wij verwerken middels een overzicht
    Je kunt een overzicht opvragen van de persoonsgegevens die wij over jou verwerken.
  • Correctie en toevoeging
    Als je vindt dat gegevens feitelijk onjuist in het sollicitatiedossier staan kun je schriftelijk/ per e-mailbericht verzoeken deze te corrigeren.
  • Vernietiging
    Je hebt het recht om voor het einde van de wettelijke bewaartermijn (delen van) het sollicitatiedossier te laten vernietigen. In dat geval kunnen wij de sollicitatieprocedure (tussentijds) staken vanwege het gebrek aan voldoende gegevens.
  • Beperken van de verwerking
    Je hebt het recht om ons te vragen het dossier voor bepaalde medewerkers af te schermen en hen de toegang tot die gegevens te laten blokkeren.

Welke termijn geldt voor het gehoor gegeven aan een verzoek tot uitoefening van rechten?

Aan een verzoek wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand, gehoor gegeven. Afhankelijk van de complexiteit van het verzoek kan die termijn nog eens met twee maanden worden verlengd. Voordat aan het verzoek wordt voldaan kan naar een geldig legitimatiebewijs worden gevraagd.

Worden er gegevens aan derden verstrekt?

In voorafgaand bekend gemaakte gevallen geven we je persoonsgegevens door aan een opdrachtnemer die assessments verricht ter bepaling van de geschiktheid van een sollicitant. Dit gebeurt alleen met specifieke toestemming. Deze opdrachtnemers zijn mede-verantwoordelijk voor de gegevens die worden verkregen bij de onderzoeken.

Het kan in bepaalde gevallen nodig zijn om jouw gegevens door te geven aan andere (ICT) opdrachtnemers, die namens ons gegevens verwerkt. Met deze partijen (zogeheten ‘verwerkers’) sluiten wij verwerkersovereenkomsten waarin o.a. wordt vastgelegd dat zij met dezelfde zorgvuldigheid omgaan met de gegevens als GGz Centraal, dat ze de gegevens goed beveiligen en wat er wordt gedaan in het geval van een datalek. Voor het intern gebruik van persoonsgegevens geldt dat alleen medewerkers die op basis van hun functie bevoegd zijn de persoonsgegevens te verwerken, hiertoe zijn geautoriseerd. Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”).

Wijzigingen

GGz Centraal behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit privacy beleid.

Cookies

Op onze website kunnen bezoekers zelf de instellingen van hun cookies aanpassen.

Vragen?

GGz Centraal heeft een functionaris gegevensbescherming in dienst. Deze functionaris zorgt ervoor dat jouw privacy goed is geborgd. Wanneer je een klacht hebt over zaken die verband houden met de verwerking van je persoonsgegevens of met het uitoefenen van je rechten, kun je contact opnemen met de functionaris gegevensbescherming via fg@ggzcentraal.nl.

Kom je er met onze functionaris gegevensbescherming niet uit? Dan kun je contact opnemen met of een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.